tirsdag 16. juni 2009

1700-TALLS RULLEGARDIN



Jeg har i over tre år vært på jakt etter gardiner til stua vår. Ingen av vinduene på huset vårt fra 1952 har standardmål, og de bredeste er 230 cm. Siden de også er av ulik type, ønsket jeg engardin som kunne binde alt sammen og skape en helhet i rommet. Det måtte også være noe jeg kunne sy selv.
I et Elle Interiørblad fra tidligere i år, kom jeg over en boligreportasje med disse gardinene, og jeg falt for dem med en gang!
Jeg sendte en mail til eieren (hun hadde oppgitt mail adr.), og fikk et hjelpsomt svar.
Leverandøren heter Toso Interiør, og de holder til i Tønsberg. Jeg kontaktet en forhandler og fikk bestilt alle 4 på spesialmål.
Stoff kjøpte jeg på Stoff & Stil, og snille mamma hjalp meg.
Systemet er veldig enkelt. Det er en stållist i toppen med borrelås. Du syr bare en firkant og fester med borrelås i toppen. I bunn tres det en trestang.
Gardinene heises med en snor som går fra topp til bunn.
I en mer romantisk stil har jeg sett at bunnstangen droppes for å skape en mykere look.
Dette er et enklere alternativ til lifgardin, da man enkelt kan bytte stoff dersom man blir lei, uten at det er masse jobb å sette sammen.
Jeg er iallefall kjempefornøyd:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar